Over de stichting

Pauline’s verhaal

Foto van Pauline
Mijn gedrevenheid voor het werken bij Stichting STRONG komt vanuit mijn persoonlijke missie “Ieder kind duurzaam veilig tot talentontwikkeling laten komen en zo vanuit democratisch wereldburgerschap de plek in de ‘Civil Society’ kan innemen.” Dus gewoon jongeren laten weten, voelen en ervaren dat zij met al hun talent nodig zijn in de democratische samenleving met wie ze zijn, wat ze te brengen hebben, waar zij beginnen en waar zij stoppen. Dit zodat ieder kind zich met vertrouwen gezond en veilig kan ontwikkelen. De basis hiervoor ligt gewaarborgd in het IVRK en de Kinderrechten.

Get up & stand up for your Rights!
Kinderrechten moeten daarvoor beter bekend zijn bij jongeren. Want hoe kom je voor je Kinderrechten op als je niet weet wat ze inhouden? Het is aan verantwoordelijke volwassenen als opvoeders maar ook binnen het politiek-, juridisch- en sociaalzorgdomein de Kinderrechten te monitoren, voor- en naleven en deze te bewaken. De praktijk wijst echter uit dat dit helaas nog onvoldoende navolging krijgt. Sterker nog Nederland is in 2023 gezakt van de vierde naar de twintigste plek als het aankomt op het naleven van de Kinderrechten. Dus is het belangrijk dat jongeren van zich kunnen laten horen over hun Kinderrechten en de ruimte krijgen zelf mee vorm te geven aan hun leer- en leefomgeving en daarmee hun toekomst!

STRONG Academie – Practice what you Preach!
Voor de educatielijn binnen de Academie van STRONG ontwikkel ik trainingen en workshops die jongeren mee vormgeven en op scholen kunnen geven tijdens hun stage. Hier werk ik volgens het recht op participatie binnen het onderwijs! Daar word ik blij van. Ik blijf mezelf scholen om de STRONG Academie en het onderwijs passend te maken aan de kerndoelen van burgerschapsonderwijs waar Kinderrechten ook als kapstok kunnen dienen!

Doe mee!
Naast mijn werk bij STRONG doe ik heel leuk werk als (kinder-)osteopaat in een praktijk in Amsterdam. In mijn vrije tijd zing ik al jaren met veel plezier in een band en ensemble. Waar ik helemaal van uit m’n bol ga is op avontuur gaan. Daar is STRONG onderdeel van! En ben ik dus dankbaar dat ik onderdeel ben van STRONG! Ga jij mee op avontuur? Je bent van harte welkom!

Neem contact op met Pauline: paulinehoogland@stichtingstrong.nl

Verhalen:
Lees de andere verhalen van de mensen achter de projecten en initiatieven van STRONG.

Laat van je horen!

Vragen over STRONG en onze projecten?

Neem contact met ons op.